Noul program Casa Verde Fotovoltaice 2025, planificat să înceapă în iulie-august, va propune o finanțare de până la 30.000 de lei, mai mare cu 10.000 lei față de vechea ediție. Vor fi suportate costurile pentru panourile solare și cele pentru bateriile care stochează energia electrică. Președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), Laurențiu Neculaescu, a anunțat că Programul Casa Verde Fotovoltaice 2025 ar putea suferi modificări semnificative.
- ”Programul Casa Verde Fotovoltaice va continua și anul următor, astfel încât, eu unul, cel puțin, până nu acoperim măcar 50% din locuințele din România să nu se oprească acest program”, a spus Laurențiu Neculaescu.
- ”Ne propunem să finanțăm în continuare baterii, acumulatori, pentru că am constatat că acest tip de investiții ajută și mai mult românii. La fel cum ne gândim și la acei români care în trecut au instalat panouri fotovoltaice, dar nu și-au permis sau nu exista tehnologia necesară la momentul respectiv. Ne gândim și la ei pentru un program dedicat stocării”, spune ministrul Mediului, MIrcea Fechet.
Documente necesare la înscriere
1. Cererea de finanțare, completată integral conform formularului din anexa nr. 3 a ghidului, semnată de către solicitant sau de către împuternicitul acestuia;
2. Actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;
3. Împuternicirea notarială, în situația în care cererea de finanțare este semnată de o altă persoană decât solicitantul;
4. Actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data înscrierii în aplicație;
5. Certificatul de atestare fiscală referitor la obligațiile de plată către bugetul de stat, eliberat pe numele solicitantului de către autoritățile fiscale locale, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
6. Certificatul de atestare fiscală referitor la impozitele și taxele locale, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se află domiciliul său, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
7. Extras de carte funciară, eliberat cu cel mult 60 de zile înainte de data înscrierii în aplicație, care să ateste dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului pe care este instalat sistemul fotovoltaic pentru care se solicită finanțare;
- în situația în care sistemul fotovoltaic este amplasat pe terenul asociat construcției, în plus față de extrasul de carte funciară pentru construcție, se va prezenta un extras de carte funciară, eliberat cu cel mult 60 de zile înainte de data înscrierii în aplicație, care să ateste că solicitantul este proprietar sau deține un drept de folosință asupra terenului respectiv;
- Copia cărții funciare colective, care să ateste existența a maximum două unități individuale înregistrate pe aceeași carte funciară, având suma acestora egală cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcții, care au părți comune și proprietăți individuale, pentru care se întocmește o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală.